مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پست برق «شهدا» واقع در مرکز و میدان شهدای مشهد با هزینه ۸۵۰ میلیارد ریال توسعه یافت تا قابلیت اطمینان بیشتری برای تامین برق این منطقه ایجاد شود.

ظرفیت پست‌برق «شهدا» در مرکز شهر مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، حسین محمودی افزود: پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت میدان شهدای مشهد، نزدیکترین پست برق به حرم مطهر امام رضا(ع) است که علاوه بر تامین برق حرم، تامین برق طرح‌های بزرگی مانند خط‌های سه و چهار قطار شهری و برخی دیگر از طرح های بزرگ شهرداری از جمله طرح توسعه میدان شهدا را بر عهده گرفته است.

وی بیان کرد: این پست از نوع GIS- طرح H با ظرفیت نهایی ۲۰۰ مگاولت آمپر در قالب نصب سه ترانس است که ۲ ترانس آن به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر نصب شده بود و سومین ترانس نیز به تازگی به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: پست برق میدان شهدا که وظیفه تامین برق حرم مطهر و اطراف آن را بر عهده دارد، برق خطوط ریلی را نیز تامین خواهد کرد و بزرگترین پست برق در این ابعاد در کل کشور به شمار می‌رود.

وی به بومی‌سازی بخشی از تجهیزات ترانس سوم پست برق مزبور اشاره و اظهار کرد: نمونه خارجی که قبلا وارد کشور می‌شد، قیمتی ۱۰۰ برابر نمونه داخلی دارد.

ظرفیت پست‌برق «شهدا» در مرکز شهر مشهد افزایش یافت

محمودی گفت: ایجاد ارتباط بین کلیدهای گازی یک چالش مهم در طرح توسعه پست برق میدان شهدا بود، زمانی که مرحله جدید این پست به اجرا گذاشته شد، سازنده این ترانس قیمت زیادی را برای تامین «آدابتور» به منظور اتصال بین کلیدها اعلام کرده بود، لذا از نمونه داخلی آن که در مشهد ساخته شده بود، استفاده کرده و از قرارداد با آن شرکت خارج شدیم و تاکنون ۳۰ کلیدگازی از این سازنده داخلی خریداری کرده‌ایم.

مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق دارد، پست زیرزمینی ۱۳۲.۲۰ کیلوولت GIS شهدای مشهد همزمان با سفر وزیر نیرو وقت به استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۷ با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.